Tuesday, May 18

selamat tinggal malaysia



tepat pukul 10 malam, operator MAS sebok panggey customer nye buat kali terakhir tuk penerbangan ke seoul korea, jauh di sudut jalan, aku duduk sendirian di bangku tepi jalan tue, aku perati kan dari jauh melihat beliau melangkah demi selangkah dengan longlai nya menuju ke pintu perlepasan. sayu hati aku, sangat sayu, tapi apakah daya, terpaksa juga aku terima pemergian nya demi cita cita beliau.


aku sedar, sebelum nie, aku yang meninggalkan beliau selama 2 minggu, kali nie tiba giliran beliau untuk balas dendam dengan aku...tapi dia pergi lagi lama,,, siap terus pergi melaka, haish tak leh jadi nie..kenapa sayang?kenapa?



sambil aku melihat beliau melangkah pergi, setitis demi titis air mata biru ku mengalir,sambil berkata-kata di dalam hati " selamat pergi wahai sayang, jaga diri mu sebaik mungkin, akan ku tunggu kepulangan mu dengan penuh kesabaran"


lalu aku pun melangkah keluar dari KLIA itu tanpa lagi menoleh ke belakang, hidup aku sungguh kosong tanpa msg-msg,miss call, dan juga gurauan sengal dari beliau,.apa yang aku mampu hanya lah menatap facebook beliau yang kaku tanpa apa-apa update pon. cess!!!


kini ku terasa sangat sunyi,sunyi dari biasa, malah dunia ku semakin kelam dan makin kelam, tiba-tiba ku terasa bagai ade suara-suara garau dan kurang enak seperti memanggil nama ku " blurry....blurry....oh blurry" aku toleh kiri dan kanan tapi tidak nampak apa-apa kerana suasana sangat gelap dan gelita


suara itu masih lagi kedengaran "blurry...blurry,,,,hoi blurry".aku kaku terdiam, memikirkan siapa empunya suara hodoh itu. tiba-tiba.....


"bush........." sebaldi air menimpa diri ku, lalu aku terbangun dengan ayu nya dengan gaya lemah lembut tetapi terpinga pinga..." ape kehei yob?xnampok ke teman tgh sedap nido nie?"..lalu si badang pun berkata dengan lagak hang jebat nya " pale hotak ko, bangon la mambang oi...da tgh ari nie, moh ke paso,beli ikan..kang nak mentedarah hape?"


dengan wajah yang penuh kepelikan dan kesengalan, aku pun bangun dan mula berpikir-pikir " sapa sebenarnye mamat nie?aku x kenal pon, siap la plak ajak g paso tgh ari buta nie???"


siapa kah si badang ini?mari kita pikirkan....
hahahahahah


********


actually, esok mambang aku nak ke korea sebenarnye, kene training sana dalam sebulan gak..then dia terus g melaka tuk sukma game,lama beb, aku tinggalkan dia 2 minggu,,tapi dia tinggalkan aku tuk 2 bulan,...how come u sayang???sampai ati


pape pun, aku wish tuk dia la,hope dia training dengan baik kat korea tue n perform tuk sukma nati, banggakan family kayh,banggakan juga tuk warga perlis dan juga untuk aku...yeah....


**********





LOVE U TILL THE END,NEVER LET YOU GO, TAKE CARE AND MISS U SO MUCH

0 ,000 yang sedang blur: