Friday, July 20

jumaat yang indah


masa bergelar siswazah, eceh blurry kemain bahasa yer, ahahhaha dulu zaman belajar, aku rasa hari jumaat adalah hari yang membosankan,sebabnya hari jumaat kalau ada kelas petang aku terpaksa berebut bus untuk ke kelas, dan hari jumaat adalah masa berehat di bilik, dont know why and what the best reason i can give about this statement.

itu untuk aku lah, selalunya orang memang suka bila berjumpa hari jumaat ni sebabnya boleh balik rumah, boleh berjimba, boleh itu dan boleh ini,mostly student mesti otak fikir nak balik rumah, rindu katil busuk kaedahnya kan.

manusia jenis macam aku yang jarang balik rumah disebabkan perasaan malas dan sebagai nya, memang akan kata bosan bila weekend menjelma,sumpah bosan! sebab ianya membosankan, err...sampaikan aku terfikir, why lah orang yang bekerjaya ni akan update status macam ini

" yahoooo, esok cuti, leh tido sampai lebam" - mak jemah

" jyeah, esok boleh dating, layan movie sepam dua " - pak dollah janggut

" weekend ni nak picnic lah,penat kerja harus layan jiwa pula " - dol kepong

" akhirnya,jumaat kembali lagi, nak balik buat spa! " - enot si donut

lebih kurang macam ni lah status yang selalu aku baca, aku hairan,kenapa dan ada apa lah dengan weekend, its just a long day to face with stupidos drama at tv, nothing special unless lepak kat rumah dengan macam-macam show boleh tengok kan. ni setakat tengok melodi, nona then ali setan yang entah berjuta kali dok tayang. so bosan!

but now, aku terpaksa tarik balik pemikiran tahap anak lembu ni, walaupun baru seminggu aku kerja, tapi bila berjumpa hari jumaat sememangnya sangat heaven!, di sini aku mengatakan aku pernah je kerja non stop dan cuti sehari seminggu sahaja, tapi bila berjumpa cuti,aku tak ada perasaan.

sekarang perasaan itu membuak-buak,dan sangat buak, mungkin sebab kerja yang aku buat ni memerlukan otak dan tenaga untuk dikerah buatkan aku rasa cuti itu heaven, atau pun mungkin sebab aku berjaga 12 jam dan travel yang agak sikit jauh,maka memerlukan tidur yang panjang.mungkin!



dan yang pasti kemungkinan itu semua akan aku hargai untuk sekian kali ni, mari merehatkan diri, yeahhhh!!

*tapi malang masa entry ni tengah di karang,aku masih lagi di lab dan menunggu experiment lignin untuk disiapkan,cepat lah masak oi!

****************************************
FULL STOP

missblurry

1 ,000 yang sedang blur:

zacky786 said...

huhuu..
truskn usaha anda...
slmt b'pose