Monday, March 25

kak limah

Di suatu petang yang damai....he he he....tengah angin sempoi-sempoi hembus ke muka ku. nyaman!. terasa sungguh bayu petang di ibu kota yang penuh dengan habuk serta asap-asap kenderaan..hurmm kurang nyaman sebenarnya itu.

Ku ambil peluang untuk menikmati kanak-kanak yang leka bermain di taman permainan. riang dan tenang, tenyata tiada masalah untuk difikirkan. pelbagai ragam dan kerenah dapat dilihat mencuit ulu hati ku. senyum yang sungguh manis terukir dibibirku, sambil menikmati ku usir-usir rambut ku dengan penuh bergaya di jendela bilik ku. penuh dengan sopan serta lagi santun ... 

tiba-tiba, sekumpulan budak-budak lalu di hadapan jendela dan menyapa dengan penuh keyakinan...

budak-budak: hoi KAK LIMAH....berangan kerrr?

aku : *sentap*, apa kak limah? cakap cantik sikit...

budak-budak: memang kami ni handsome pun, akak tak tengok cermin ker? kalau rumah tak ada cermin, ni hah side mirror motor pakcik bakar ada, saya bagi. tengok rambut akak tu macam mana rupanya.

aku: kurang hajau, diamlah rongak, dah lah tak ada gigi,hish! *flip rambut dan terus beredar.

budak-budak: KAH KAH KAH KAH *secara berjemaah.

hawau punya budak, punya sedap aku berangan ala-ala heroin novel, boleh pula diorang sergah aku, hina lah hina, tahu lah rambut aku ni "cantik", tunggu lah, aku pakai bedak tebal-tebal, baru korang tahu siapa kak limah yang sebenar!


*budak zaman sekarang kalau bergurau memang sentap hulu hati, hadoiii, kus semangat...sabua je la *urut dada*

***********************************
FULL STOP

missblurry

2 ,000 yang sedang blur:

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

kak limah tak tengok AF ke? hehehe :P

Edzlin said...

hadoi...hehe