Sunday, June 27

fakta atau auta







dekat dunia ni, macam2 benda yang wujud, macam2 benda juga yang pelik dan pelbagai, ada yang sumber nya betul ada yang sekadar mitos yang direka2 oleh sesetengah individe yang aku rasa dia tak ada keje. sekarang aku nak uji minda korang. korang alert atau tak dekat persekitaran korang sendiri....aku akan senaraikan beberapa auta dan juga fakta.


so fikirkan mana satu fakta dan juga mana satu auta. selamat menempuh ujian akal fikiran...hak hak hak. ops lupa, masa yang diberikan adalah seminit selepas tamat baca setiap soalan.


question:


1. lelaki begitu bangga menjaga penampilan diri supaya sentiasa nampak macho dan bergaya? 
blurry: erm,,, ye ke nie??? 


2. coca cola dulu bewarna hijau?
blurry :fuh shrek siot...


3. bila hard disk rosak, letakkan dalam freezer untuk sementara waktu dan boleh dipakai untuk jangka masa yang pendek sahaja? 
blurry : larh ye ke? nak try bapak aku punya dulu lah.


4.  gajah adalah satu-satunya haiwan yang tidak boleh melompat?
blurry: lorh... kaki gabak punya besar pon tak reti nak melompat ker?


5. permainan snooker berasal dari negara india?
blurry: aku selalu snooker dalam kelas aja


6. kalau CD atau VCD anda calar2, sila gunakan ubat gigi untuk hilangkan calar tersebut dan boleh pakai semula tanpa sebarang gangguan ?
blurry: baik la ubat gigi tuk aku taruk kat gigi aku nie


7. semua beruang kutub adalah kidal ?erm...
blurry: mak aku menulis dengan tangan kanan tapi bila buat kerja dengan tangan kiri, sebab nya masa sekolah dulu orang ejek dia abnormal so dia paksa diri tulis tangan kanan


8. kebanyakkan manusia lebih takut dengan labah-labah berbanding mati ?
blurry : rama-rama itu adalah sebenarnya kupu2.


9. air mani mengandungi hanya 10% sperma selebihnya enzim, vitamic C,kalsium, protein, sodium, zink, asid sitrik dan gula fruktos?






10. 75% debu yang ada dekat rumah kita itu adalah dari kulit badan kita yang sudah mati ?
blurry: rumah aku bersepah dengan rambut manusia.


11. setiap lipstik mengandungi sisik ikan ?


12. siput boleh tidur selama 3 tahun lama nya ?
blurry: aku boleh berjaga selama 48 jam sahaja.


13. ketika orang-orang purba kala sakit kepala, mereka mengubati dengan menebuk kepala di bahagian yang sakit itu?
blurry: kalau aku rasa nak hentak2 je kepala nie..


14. dalam 18 bulan, 2 ekor tikus boleh menghasilkan lebih sejuta anak.
blurry: arnab aku chomel


15. perkataan TYPEWRITER adalah yang terpanjang untuk huruf2 yang berada sebaris di keyboard anda?
blurry: Tupperware kat rumah aku belambak2 hasil belian mak aku sendiri


okey? ke nak lagi? cukup2 lah untuk hari ni, itu pun belum tentu korang boleh jawab kan. macam banyak mengarut tapi dalam mengarut ni, aku berani potng jari mengatakan korang sendiri tak tahu adenya benda2 mcm gini, cumanya tak tahu ianya fakta atau auta..


ahahahah  


**************



********************************
FULL STOP


missblurry

4 ,000 yang sedang blur:

J. Love said...

ha ade hadiah tak kalau teka ni? kalau takde hadiah malas ah gua nak teka.

kah kah kah kah!

Randy said...

Try check kat snopes.com... Segala persoalannmu bakal terjawab... Kejelitaan adalah hak milik setiap lembu...

neo suka sos said...

hahaha, post cam siyot je... ape kene mengena tupperware ngn typewriter dowh?

misSbLurRy said...

j.love,

aku bg 20 sen sajork


randy,

sudah terjawab bro

neo,

wakakak...mak aku pengumpul tupperware