Tuesday, August 7

Thai Embassy at KL



finally, urusan mengenai practical aku sudah selesai, hanya tinggal dana sahaja lagi, itu pun UPM yang uruskan, hope cepatlah diorang buat kerja.

well, this is my first time urus document yang melibatkan embassy ni, pernah juga aku google, macamana hendak ke sana, dan ada aku terjumpa dia explain hanya menggunakan putra LRT sahaja, that right, memang senang guna public transport dan aku galakkan sebab kat sana susah nak dapat parking.

well memula ambil ticket menuju ke LRT ampang park, bila keluar ada 2 simpang, kiri dan kanan, so pilih jalan ke kanan (sign board menuju ke kompleks ampang park). naik sahaja escalator sebelah kiri jalan besar, sebelah kanan kompleks tu, so better guna jalan kanan.

masuk je kompleks tu, turn kanan dan terus sampai jumpa escalator lagi, naik atas,terus dan ke kiri akan ada pintu keluar, dan jejantas, lalu je jejantas itu, dan pilih jalan ke kanan, akan ada balai polis dihujung jalan di simpang 4.

pastikan balai polis itu berada di sebelah kiri,kemudian ikut sahaja jalan tersebut. terus sehingga jumpa kedai kereta.kalau jumpa memang betul2 dekat sebab embassy itu sebelah show room kereta tu. jarak perjalanan hanya ambil masa 10-15 minit jalan kaki.

but aku nasihatkan, datang awal pagi, sebabnya memang ramai gila manusia, mostly foreigner niat nak melancong ke sane, melancong period yang lama perlukan visa tourist. urusan dengan embassy ni pun sangat senang.tak banyak bunyi.

macam aku buat exchange student so, fees adalah free, renew tak tahu lagi, ehehhe, tapi pastikan segala document yang dia minta,lengkap.supaya tak menyusahkan diri. sekian.


masa buat visa pagi 9.30-11.30 pagi.
masa untuk collect visa, keesokkan hari, 2.30-4.30 petang.
so rangka lah perjalanan anda supaya tak buat kerja banyak kali


**************************
FULL STOP
missblurry

0 ,000 yang sedang blur: