Tuesday, August 16

kerja kilang jerr


blurry : beb kau tau mana-mana kilang kayu kawasan kau tak?

orang : ada juga 2 3 kilang, apsal beb...

blurry : aku usha tempat practical lah, aku fikir leh terus apply kerja terus je nanti
orang : kilang papan?biar betul ko?

blurry : tak kisah papan ke,sawmill ke, perabot ke janji kilang, serious lah nie, awat?
orang : kilang kot?tak de tempat lain ker?kenapa tak goverment?
blurry : errr......



haaa apa korang fikir pasal perbualan di atas?adakah korang fikir benda yang sama macam orang tue fikir?kenapa eh?

salah ker nak kerja kilang?tak layak ke perempuan nak kerja kilang?bukan sorang tau yang bertanye macam gitu, ramai giler lah....almost semua tanye benda yang sama...kenapa kilang?kenapa tak agensi lain yang lagi sesuai?

err aku ambil course wood science, memang ada banyak je sector lain yang untuk kerja office or bagai, tapi dah aku tak minat plus aku target nak terus apply kerja if ade peluang, so ke bahagian swasta la jawabnya...

tak kisah lah kilang or kedai or jual balak kan, as long as aku minat dan aku adApt dengan suasana kerja tue...ape nyer if dah berkelulusan ijazah, master or what ever should be kerja bagus2?or kerja dalam office je ker?kalau macam gini lah fikiran orang sekarang or graduate sekarang, no wonder lah kan, tahap penganguran dekat malaysia nie tinggi bebenor...

bagi aku, masing-masing ada target masing-masing nak cari kerja sector mana, so tak perlu rasa pelik sangat bila seseorang nak mencari kerja bila abis study, dan jangan lah terlalu memilih kerja yang nak selesa je, dalam aircond 24 hours je...sebenarnye banyak je peluang kerja tue..

tak semesti nyer cari kerja kat kilang then kau punya tugas cuma pasang mata anak patung..pandai-pandai lah survey kerja yang sesuai dengan bidang kau masa study kan, cuba meluaskan sikit otak tue, dont too narrow minded sangat..aiya,kekadang sampai aku terfikir, hina sangat ker kerja kilang ni?

hurm, masing-masing ada jawapan tersendiri, to me tak la hina kerja kilang, sebabnya kaum keluarga aku ramai je kerja kilang, eventho gaji tak lah sehebat orang kerja office tue, but boleh survive jugak, rumah kereta pun habis jugak bayar, happy jer..so, apa kata anda???

************************************
FULL STOP
missblurry

5 ,000 yang sedang blur:

Ghab Van Hal said...

suruh je kawan yang akal sempit tu jadi memerang.kekeke...

qwerty said...

dari dulu sehinggalah entry ini dihasilkan. ye. aku setuju dengan blurry.

x perlu terlalu memilih kerja. kalo ade je keje yg agak sesuai rembat je teros walaupun untuk sementara waktu.

kerja bukan untuk duit je.tapi untuk pengalaman jugak!

hoyeahh..! :D

missgee said...

Teruskan cita-cita..
Jangan peduli apa orang kata..
Semoga Berjaya!!

Edzlin said...

kerja kilang pun ok. tak semestinya executive duk bilik air-cond je, selalu jg lalu-lalang kat dlm kilang. best apa.

teruskan aja...janji happy

dayahdayah said...

aku harap sangat aku xkerja dalam opis,huhu.