Thursday, November 17

dulu susu kini yogurt pula

dulu aku pernah cakap yang aku tak sukakan fresh milk kan, sampai satu masa yang aku terpaksa tukar mind set aku supaya mencuba minum susu lagi, dan aku sukakan susu pulak,

sekarang aku nak confess yang aku pun tak sukakan yogurt, sebab aku rasa yogurt ni benda yang merepek untuk dimakan, actually perasaan makan yogurt tue sangat hampeh, perasaan yang susah nak cakap, dan rasa yogurt macam benda yang basi, lagi teruk dari rasa susu sebelum aku suka susu..


but then, tadaaaa aku macam teraddict dengan yogurt alene, hantu betul, ni semua kawan aku la ni, pergi makan depan aku dan aku gedik nak rasa, sedap sebab ada perisa strawberry walaupun aku tak suka strawberry sangat, maybe sebab ada buah ni kot rasa masam yogurt tue mati,

mesti orang akan cakap, selagi tak rasa kita tak akan tahu macamana perasaan itu kan, sebenarnya dalam rumah aku, bapak aku dan adik beradik aku gilakan yogurt, memang sentiasa ada bekal dalam fridge, setiap kali aku makan mesti keluar perasaan yang sama, perasaan hampeh!!


even though makan yogurt air pun aku tak boleh juga, tak kira lah ade perisa ke tidak,memang tak boleh telan, tapi yogurt anlene ni lain pula, aku sendiri tak tahu, rasa dia langsung tak macam makan yogurt, sangat hairan dan pelik, tapi tak apa lah, bagus juga untuk aku yang mudah sakit tulang belakang ni, baik untuk kesihatan aku juga,


sekarang dua benda yang aku tak gemar dah jadi gemar, susu dan yogurt anlene, entah apa lah lagi lepas ni yang aku perlu mencuba untuk kesihatan aku, opsss sayur pun aku sudah mula belajar makan but bukan sayur warna hijau, buah pun aku akan cuba untuk menyukainya, tapi yang paling penting KICAP tetap di hati, heeee

thanx hazwani mohd hasri, sebab anda dah buat poket saya makin rabak dengan mengaddictkan diri dengan yogurt anlene, ;D

*****************************
FULL STOP
missblurry

1 ,000 yang sedang blur:

L said...

hehhe .kene try dulu baru kata.. ngeh3

jom bacer kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html