Sunday, November 13

final year of college life #6- marine borers hunter


hah, korang nampak gambar kat atas tue?sebabkan benda ni lah aku dapat demam yang agak pelik,ktorg 1 geng pergi port dickson semata-mata cari binatang nie, nama dia marine borers. binatang nie adalah salah 1 menyebabkan kerosokan kayu, sebabkan aku ambil subject kemerosotan kayu, maka aku kene cari untuk dapatkan extra mark.



bab kata lecturer aku, binatang ni susah nak dapat kat semenanjung, sebabnya dia kebayakkan ada dekat kawasan borneo, tapi rezeki ktorang, terjumpa lah juga binatang ni walau pun kecik,walhal aku terasa dah besar gabak dah, geli pun ada masa mula-mula tengok.aku dapat demam pun sebab nya berjemur tengah panas secara mengejut, ktorg tibai layan pukul 11 pagi sampai petang pukul 5, sudah nya tue pula, lepas makan kfc, terus terjun laut.

siap layan banana boat, memang terus mual lah aku kan,naik je darat, pergi salin baju, setengah jam lepas tue aku muntah2 sampai memang lembik badan aku, setiap langkah aku nak keluarkan isi perut, aku tak pernah kena macam gini, this is my 1st experience.tengah malam tue, aku decide pergi hospital, actually aku memang makan mengarut 2,3 hari sebelum tue, aku nie bermasalah perut sikit, tak boleh makan banyak benda, i mean campur2 dalam masa yang sama, gerenti muntah tak pun cirit birit.sensitive perut i tau mak...perut mat salleh katakan..muahahah..

gambar ni secara tak sengaja ditangkap,

tapi sebelum dari kejadian muntah tue, aku terjumpa buluh yang berbalut kain hitam dan kuning, ade dua buluh jarak dia pun tak sampai 5 meter, kain tue pun still cantik lagi, so aku suspect orang baru buang tapi tak buang jauh, aku tangkap gambar tue, malam yang aku muntah tak ingat dunia tue, terus aku buang, ahahaha takut la jugak, kang terjadi pape kan,just in case orang kata, benda-benda begini tak boleh di buat main, so sesiapa yang pernah terjumpa, jangan menggedik dok usik.biar je macam gitu.

but to me, yang tukang buang pula,agak-agak la tok moh oi,buang lah tempat yang orang tak mandi,or tempat yang jauh sikit dari tumpuan manusia,jangan sebabkan kan kamu nak ubati ahli keluarga kamu,and secara tak langsung boleh pergi kat orang lain pula,sampai bila pun benda tue tak akan habis kan, so parent out there, please careful and watch every second what your kids do at beach, or waterfall.


garam,cirbir,sakit perot,muntah


yang ini bukti ubat yang aku dapat dari hopital port dickson, masa mula datang tue, tersenyum lah juga, budget tak tunggu lama sebab berapa kerat je yang ada kat pesakit luar tue, sekali wa kene tunggu 45 minit bai,perg, dah la nak muntah, rasa macam nak keluarkan je kat situ..aiya, kawan aku yang temankan kan pun sampai tertidur lah kat kerusi tue, kesian aku tengok diorang, yang buat aku sakit hati lagi, masuk tanya 2 soalan je..

doktor: kamu blurry?
blurry : haaa (blur, baru bangun tidur), oh a'ah saya

doktor: sakit apa?
blurry: saya muntah-muntah sampai lembik badan, sakit perut, then saya cirit birit dah 3 hari...(muka sedih yang tahap mintak penampar)

doktor: awak salah makan ni
blurry: errr, ye kot, saya pun rasa gitu
doktor: ok saya bagi ubat, makan bila perlu saja ok.

blurry: err tue jer??err ok2


aku keluar, kawan aku terpingga2, sebab sekejap sangat, serious tak sampai 5 minit pun aku dalam tue,check temperature pun tidak, heran pula aku.ahahah lagi heran tak kene bayar, bukan sepatutnya kene bayar rm 1 ker?ke dah dimansuhkan?sorry la geng, aku selalu hentam ubat and jumpa doktor kat upm je, situ sah2 free (walhal dah bayar dalam yuran), so aku tak tahu kene bayar or tak kat hospital..hihihi, by the way, thanx a lot to my friend coz sudi temankan aku pergi hospital, seriously, aku terharu dengan keprihatinan korang, love u all..muax muax,


pengajaran untuk aku


1. jangan excited bila nampak benda yang pelik2,just ignore and avoid it, main jauh-jauh.
2. jangan makan ikut selera gajah, kang jadi lagi macam gini, dan jangan makan banyak2 sebelum masuk air lah bingai!!kan dah sakit, sengal!!

**************************************
FULL STOP

missblurry

1 ,000 yang sedang blur:

Edzlin said...

skrg ok dah?

bagus gak awk share pasal pelajaran kayu tu semua. saya pun dpt ilmu juga :D