Saturday, July 21

nikmat tidur dalam train

kalau dulu, bila naik bus atau naik train, bila nampak orang tertidur di dalam train, jauh dalam otak aku akan berfikir dan tertanye-tanya, " hurmm, penat sangat ke dia ni?sampai tertidur, sedar ke dia temat dia nak berhenti?kalau terlepas station kan penat nak patah balik?", sudahnya aku pula yang fikir masalah dia bila dia tidur dalam train/bus, ahahahhaha

bukan apa, pernah masa aku ambil kelas canting batik,budak junior aku tertidur dalam bus dari kolej,sampai lah pakcik bus patah balik ke kolej,dia terbangun,last2 pakcik bus tegur " dah bangun dik?sudah puas tidur?" bongek tak soalan ni?sambil-sambil senyum pula itu, kesian junior aku tu,terpaksa patah balik untuk ke kelas koko tu. hadoi lah..

but now, mula terkena dekat aku, baru aku faham kenapa, dengan keadaan otak yang penat,badan letih dah lagi travel yang jauh,duduk dalam aircond tanpa diganggu, confirm mata berat beribu tan je rasanya, confirm terlelap, dah tak fikir orang sebelah, mujur tak berdengkur jer.opss setakat ini boleh bertahan lagi mata ni..;D

mana lah aku tak penat dan meroyan, kalau terpaksa berjaga 12 jam,dan perjalanan yang jauh, fuh, aku salute sesiapa yang buat macam ni, serious isnin selasa, cergas, masuk rabu, lembik yang amat sangat, well ni aku tunjuk route aku lalui sepanjang 2 minggu  bekerja di fakulti.

12.45 am: tidur, krooohhhhzzz zzz 
6.15 am : bangun tidur,mandi, solat subuh
6.45 am : keluar rumah tunggu bus
6.50 am : bus rapid kl sampai,kadang-kadang lambat...
7.20 am : sampai di stesen LRT taman bahagia
7.40 am: sampai LRT stesen bangsar
7.45 am: kawan datang jemput di bus stop
8.35 am: sampai di fakulti dan terus buat kerja lab
12.30pm : pergi rehat makan
1.00 pm: sambung buat lab lagi
5.00 pm: cabut lari balik rumah
6.00 pm: sampai kl central
6.25 pm: sampai LRT taman bahagia
6.35 pm: naik bus
6.50 pm: sampai rumah

perggggg, kemain lagi detail hah jadual aku, baru perasan, macam ni perjalanan hidup aku seminggu ni?ermmmm no wonder aku rasa letih sangat, mungkin kene minum horlick kot, baru bertenaga ye tak? ke minum ribena?ahahahah

well selamat menyambut bulan ramadhan, semoga ramadhan ini diberkati, amin.

************************************
FULL STOP

missblurry

9 ,000 yang sedang blur:

qwerty said...

aa,h kan.. ak pun selalu gak terpk pasal org yg tido dalam train. entah camne dorang boleh awas dengan keadaan sekeliling kalau dah tetido tuh.

btw,selamat menjalankan ibadah puasa gak. :)

penat camne pon sabaa jelah.kate kusut musut kehidupan kn? :DD

eddy syrol said...

kalau naik bas, mesti rasa nak tido..apalgi bas yg sejuk..hohoho

zacky786 said...

pergh ! siyess penat...

slmt pose gak !

Edzlin said...

err minum redbull...

saya tak pernah lg tertidur dalam public transport, tapi mata berat bertan2 tu mmg sangat2 difahami. kalau tak kerana fikir kena aware dgn keadaan sekeliling,, mmg tertidur dah

misSbLurRy said...

mass inside,

aku rasa diorang dah biasa, so boleh agak bila perlu bangun bila perlu tidur..ahahahah

misSbLurRy said...

eddy syrol,

itu sudah pasti....jgn kata dlm bus,,,duduk sekejap kat bus stop pun leh tertido klo terlampau penat

misSbLurRy said...

eddy syrol,

itu sudah pasti....jgn kata dlm bus,,,duduk sekejap kat bus stop pun leh tertido klo terlampau penat

misSbLurRy said...

zacky786,

memang penat gila!

misSbLurRy said...

edzlin,

anis selalu minum 100+, eheheh, tak pun buat2 sobuk so ok sikit...