Friday, August 20

baru aku tau ???


 
Sepanjang korang hidup kat dunia ini, pernah ke korang sedar yang korang terfikir ape yang korang cakap ini akan kene balik kat diri korang...tak kisah la apa pun, dan sekecik2 kuman ayat korang sure kene balik time tu jugak tak pun akan datang.
Hurm ,, kalau korang semua fikir macam gini, meh dating dengan aku,dan aku akan bagi adiah percuma kat korang dengan ketokkan maut iaitu dengan lesung batu...bagi weng kang otak korang tue hilang sikit.
Bagi aku la, tak ada benda dalam dunia ini akan pergi dan dating dengan begitu saja, mesti ade sebab dan punca kenapa boleh jadi gitu kan...hurm renung-renungkan lah balik...
Ok, mari aku list kan benda2 yang kekadang tak pernah terfikir dek akal aku..akal korang aku tak tahu, ye la, mana celah aku nak tahu, korang nye akal...tak kan aku fikirkan skali....haiyowh....
Benda-benda tak terfikir dek akalku dulu dan sekarang
1. aku selalu cakap, kan best kalau hari2 makan kat luar, heaven,,order je..pup!!( petik jari) makanan dah sampai depan mata, tinggal nak bayar je...
Bosan seyh!! Asik beli ayam msk merah@kicap+ tempe+ nasi kosong..ala carte...nak2 bulan puasa, haish...macam dejavu la pulak, kan nikmat kalau dok umah sendiri, masak benda sama macamane pun tetap tak bosan, ( hurm penangan air tangan ibu kandung memang tak terhingga)
2. best ke teater ni? Macam bosan je, buatnya dapat teater yang tak paham jalan cerita kan da nyesal?sudah la mahal kekadang tue, nak tengok pun susah pulak tue, aish...
Perg...apsal dulu aku boleh fikir yang teater nie membosankan?lagi syok kot dari tengok wayang, boleh tgk scene yang pelik2 ni...sengal mentaga seh sapa fikir teater nie membosan kan...( erk!!)
3.  bosan siot, ari2 pergi sekolah, lagi 2 tahun nak tinggalkan sekolah ni, fuh heaven siol, kerja puas2 dapat gaji je aku nak enjoy,, beli itu beli ini. Lepas SPM malas sudah aku nak fikir pape....arggg...!!tak sabarnya. Be a school gurl is da worse thing i had done.!!
Macam ini eh ipt life? Assignment+kuiz+test+final exam. Kalau fail kene repeat, penat lar, prof+doc+encik+puan kalau ajar aku paham tak apa jugak. Dengan attendant nak kene fikir lagi..haiyo...aku rindu zaman sekolah aku lar,,,boleh buat apa saja, gosh..UPSR+PMR+SPM life !! i miss all that stuff, alangkah best kalau masa dapat diputarkan...( shittosh, aku rindu beb )
4. pelik la life orang kat laut nie, yang duduk pelantar, yang jadi crew kapal, sure best, tengok laut hari2,...tengok view ciptaan tuhan yang maha esa.....seronoknya...duduk bandar, ape je yang Nampak?tasik yang ada pun penuh dengan pampers baby, perg,,indah gila pemandangan itu ( jijiksss!!! )
Walaweh....cun gila life aku atas kapal...3 bulan tengok laut macam tengok timun...3 bulan tengok orang yang sama dah macam tengok muka penyu...best memang best,,,tapi .....hurm, alangkah best duduk darat, tengok wayang, jumpa aweks....owh darat  ( sebagai pengalaman duduk atas kapal selama 2 minggu)
So amacam? Ini adalah salah satu kata2 aku yang sebelum ini aku rasa macam bangang je pemikiran aku di kala muda mudi, sesungguhnya aku tak pernah bersyukur dengan apa yang ade depan mata, tapi dengan kesungguhan dan berkat kesabaran aku dapat dan merasa apa yang dalam pemikiran aku yang kolot tahap sampah masyarakat.....anda? ada? Tipu.....tuhan tahu....ahahahaa



missblurry

2 ,000 yang sedang blur:

Dreamer said...

Penah juga fikir n last2 patah balik.. hoh0ho0..

misSbLurRy said...

dreamer: sempat lagi patah balik tue