Saturday, August 28

gadoh

memandangkan sekarang di bulan ramadhan+ merdeka..aku nak kongsi pendapat aku yang agak erm aku rasa boleh jadi keterlaluan, tapi tujuan aku nak suruh korang semua fikir kan sekali apa yang aku terfikir bila tengok cerita bertajuk GADOH, filem ini ditayangkan di universiti HELP.dan filem ini tak akan kelaur di mana2 television mahupun pawagam berdekatan anda.lagi pun cerita ini tahun lepas punya..
aku sinopsiskan sikit cerita ini pasal apa..pada yang aku da tengok, cerita ini mengisahkan perkauman yangada di negara kita, melayu,india dan cina. dilakonkan oleh zahiril adzim, Namron, Nick Davis, Amerul Affendi. pelakon2 dalam cerita gadoh ini adalah di kalangan pelakon teater yang aku sangat kagum...

  pelakun filem GADOH

diorg ini budak sekolah yang kononnya samseng, masing2 tak suka antara satu sama lain, paling ketara antara melayu dan cina, disebabkan diorg bergaduh di kantin dan menyebabkan sekolah diorg jadi famous tak tentu hala, maka pengetua diorang mintak pendapat cikgu2 diorg untuk selesaikan dan bersihkan balik nama sekolah diorg,,secara tak langsung, ada cikgu ini mintak pengetua tubuhkan kelab teater, dan mereka2 yang konon gangster ini kene masuk kelab tersebut secara paksa rela...dari situ mereka menjadi faham akan diri masing2...kisah selanjutnya sila tengok....




apa yang aku nak sampaikan adalah, penggunaan ayat dalam filem ini memang tahap hamsap...kaw2 makan dalam dan boleh buat orang gadoh..owh patut la..nama filem pon gadoh..get it...hahah bapak lembab...ade 1 scene nie memang apa yang diorg katakan benar2 belaka kalah kisah benar...tapi dalam dunia teater memang macam gini bahasa dia....

ok aku tarik balik ulasan aku...aku rasa da cukup sensitif dengan scene di atas.....so tak perlu comment scene itu....korang fikir la sendiri....ahahahhaha


nota kaki dan mulut : post kali ini mengandungi unsur2 keterlaluan....aku hanya menyampaikan apa yang ada dalam filem tersebut....aku tengok dan terima secara terbuka...korang nak lebih2..itu korang punya fasal....

*****************************

FULL STOP

2 ,000 yang sedang blur:

Anonymous said...

bukan citer nie x lepas nk kuar kat wayang ke...sbb dier cam racist cket...
~adda~

misSbLurRy said...

addah,

mmg x lepas pon..dat y aku ckp x kan klua kat mana2....cuma klua kat help university je