Saturday, August 7

harapan ramadhan

assalamulaikum dan salam sejahtera semua,


aku baru perasan, setiap yang aku post tak ada pun salam dari aku, bertapa jahilnya aku, ghairah untuk berbicara tanpa beri salam. : ). aku tak malu dan aku akui yang aku masih lagi jahil bab2 yang sepatut nya aku tuntut, bak kata kawan aku tuntut hingga ke negara china.


mudah sungguh aku alpa dengan duniawi, bertapa kecilnya diri aku di alam semesta ni. kekadang aku nak juga teringin dan merasa macamana suci dan perasaan bersih dalam jiwa mcmane org yang mendapat wahyu dan petunjuk dari Allah s.w.t untuk buka hati memasuk islam. tapi diri ini cepat sungguh lupa diri, lupa dari mana asal usul.


bila la aku nak ketemu itu semua, jauh lagi perjalanan aku, banyak lagi yang aku kene timba, yang aku kene gali untuk akan datang, bekalan yang harus aku tuntut.owh ye ,lupa pula minggu depan kita da start puasa,


fuh best, masuk tahun nie da kali ke dua aku jumpa bulan puasa kat upm. means dah setahun aku bertapa dia gua tersebut. tapi apa pun aku tak masuk.susah beno input nak selit2 dalam otak.hurm, porke?aku banyak main ke? aku rasa sudah buat yang termampu dah. dan aku harap ramdhan kali ini aku puasa peuh lagi macamane puasa2 3 thn lepas.alhamdulillah, aku dapat menikmati puasa sepenuhnya tanpa tinggal walau sehari pun.


dan aku mengharap ramadhan kali ini pun sama, dan aku cuma sedih tak dapat sambut ramadhan dengan family je, tak kisah la tue,eheheh aku harap juga yang aku dapat sembahyang terawih sekali dekat surau kolej aku, surau tue terlalu kecil untuk tampung student nak buat solat jemaah, sampai kita sendiri pun x selesa nak solat, bila dah tak selesa mcmane nak kusyuk kan.


dan minggu depan juga , minggu exam..yeaaahaaa aku sangat suka...terbaik...dengan kesempatan ini, aku nak wish dekat korang...


selamat menyambut ramadhan al mubarak dan untuk warga upm selamat menjawab exam.


























missblurry

0 ,000 yang sedang blur: