Friday, October 7

jom jumpa kaunselor

hello semua, kali ini aku nak kongsi video yang kawan aku buat khas untuk student UPM, video ini pasal promote untuk bebudak bermasalah berjumpa dengan kaunselor ...

bagus juga pasal video ni, sebab bagi aku ada benar nya, aku sendiri tak tahu dan kemungkinan besar, rakyat malaysia segan untuk berkongsi masalah yang ditanggung seorang diri dengan orang yang kita tak kenal, and some of them fikir tak ada guna nya jika kita jumpa kaunselor sebab tak dapat pape, yang dapat cuma mulut berbuih...

tapi bagi aku pula, aku rasa bagus jumpa kaunselor yang berdaftar ni, sebab sekurang-kurangnya kita release tekanan yang kita pikul tue, plus dia boleh bagi pendapat untuk buat tindakan, even kawan-kawan yang rapat pun boleh juga nak bagi idea tapi cuba cerita dengan aku kawan mana yang ada sebelah kita bila kita mengalami kesusahan??

so, macamane pun kita tetap kena jumpa pakar untuk selesai kan masalah tue, TAPI macamana pakar pun seseorang itu, atas diri kita juga untuk bertindak menyelesaikan apa yang tersirat,tak ada siapa boleh mengubah sesuatu benda melainkan diri sendiri dan juga tuhan..

tak perlu nak malu untuk berbicara hal yang mungkin mengaibkan kita, tapi dengan ada nya orang yang boleh mendengar masalah dan beri nasihat, ia buatkan kita lebih rasa yakin dengan diri kita sendiri, kita tak akan rasa kekurangan dari orang lain, so sesiapa yang ada masalah tue, cuba-cuba lah cari kaunselor untuk luahkan apa yang tersirat dalam hati...tak banyak tapi sedikit pun jadi lah,asalkan dapat luahkan apa yang terbuku di dalam hatI dan tak bertindak di luar jangkaan...

well malas nak cerita banyak, enjoy the video..



 

*credit to shahir yusof

********************************
FULL STOP

missblurry

0 ,000 yang sedang blur: