Saturday, April 30

adakah mereka layak ??

cuba fikir sejenak, 
berapa ramai kawan baik yang korang ada dalam dunia nie? sorang? dua? 20....40 atau lebih, dan cuba fikirkan balik, apa kenangan yang paling manis dan juga kenangan paling pahit yang korang sama-sama tempuhi bersama?

ada atau tidak bukan persoalan, tapi persoalan sekarang bagaimana korang definisi kawan baik dalam kamus hidup korang?? korang semua akui tak dengan kenyataan ni..

kawan baik bukan diukur seberapa lama kita berkawan sebalik diukur ketika mengharungi susah senang bersama-sama dalam kehidupan !! "

kalau aku yang jawab, memang aku akui sebab ayat kat atas tue status facebook aku, muahahah, aku mula terfikir, walaupun kita dah lama kenal seseorang tapi belum tentu lagi dia kawan baik kita...

dan walaupun kita baru kenal seseorang tetapi kita harungi life kita sama-sama, susah senang, sakit sihat..insyAllah dia adalah kawan baik yang sebenar untuk kita...sebab apa?sebabnya, bila kita harungi bersama-sama, kita boleh nampak dia ikhlas atau tidak masa kejadian tu belaku...kawan baik tak akan berkira walau apa jua keadaan sekali pun,

walaupun kita dah kawan lama, tapi buat hal masing-masing...sekadar roger time lepak, hallo hallo bila nak berjimba, itu bukanlah katogeri yang sah, itu cuma teman sepermainan atau teman berjimba saja,

dan kawan baik tak akan berkira walau apa jua keadaan, kenapa perlu kawan baik? kita hidup dengan manusia dengan benda yang hidup, walaupun ada keluarga yang memang menjadi tulang belakang kita, tapi walau macamane pun kita perlu seorang kawan baik, tak payah banyak pun tak apa..

cuba kita tengok dalam alam realiti, kadang-kadang bila aku pergi mana-mana aku akan jumpa orang yang kenal secara tak sengaja, kenapa? sebabnya kenal dari atas kawan, maksudnya persahabatan yang terjalin dari parents, family dan so on yang secara kebetulan kita akan mula masuk ke dalam family mereka juga..

betuk tak ?so macamana? berapa ramai kawan yang layak digelar kawan baik dalam hidup korang? aku? hurm....biar aku fikir sekejap....ahahahahha

* once aku dah berkawan dengan seseorang dan aku mulai selesa dengan beliau, aku akan jaga perhubungan itu sampai mati dan juga untuk generasi keturunan aku sendiri, mungkin nampak simple di mata orang, tapi bagi aku, dengan ada nya kawan yang bergelar kawan, benefit yang kita dapat jauh lebih banyak untuk sekarang dan akan datang, secara tak langsung kawan yang kita anggap sebahagian dari soul kita itu akan terus berkembang hingga akhir zaman tanpa memerlukan titik permulaan dalam berkawan

***********************************
FULL STOP

missblurry

0 ,000 yang sedang blur: