Thursday, April 21

monopoly membina minda


aku saja melepak kat kolej kawan aku, juga mangsa kene halau kolej, so saat-sat terakhir aku lepak lah kolej nie, nanti dah tak boleh nak lepak, bukan tak boleh tapi confirm jarang lepak dah...


aku nie pantang tak buat apa-apa, so awal-awal lagi aku booking laptop kawan aku untuk mengonlinekan diri, dah layan game kat facebook layan pulak game kat laptop dia, tapi bosan yang amat...


entah macamane aku ternampak game monopoly, and secara tetiba kawan aku sound, dan perbualan kami berbentuk agak ilmiah ....


****************************


cik badam : wei kata lah kau layan monopoly beb??


blurry : a'ah wei, aku bosan dowh, melayan je la..


cik badam : ek eleh, aku main asyik menang je kot, boring betul aku, nei budak-budak punyer game kot..


blurry : kot tak kot, susah kot monopoly nie, rules dia tak macam bangang plak


cik badam : senang je weiiii...ape je lah sangat kan...setakat monopoly


tetiba muncul suara dua mambang lagi dengan gaya tak puas hati


oakley : ko fiza tak payah nak belagak kan..jom tengok, siapa menang...


cik titi : ehehhe memang tak boleh blah kan...bawak turun laptop kita lawan


oakley : kalau badam kalah, belanja coolblog..aku tak kira...


cik badam : ok...tak kisah ( gaya poyo ) ...kalau aku menang, korang belanja pulak...perggg macam best pulak kan dapat 3 sekali coolblog


blurry : tak de hal lar....( sambil bawah turun laptop ) 

******************************

main punya main, memang kerja aku asik bayar tapak tanah orang jerk, tanah aku sendiri cuma ada 4 ketul, tapi sekali dapat geran aku buat hotel..dapat pulak dua tanah, memang dua bijik naik dengan bangga nya...

si badam dengan titi nie memang kumpul harta, nasib oakley sama je macam aku, asik kene bayar tanah orang jer...lama juga lah melayan sampai sejam setengah, last-last aku ajak stop sebab kesiankan roomate aku tinggal sorang-sorang..

kira harta semua, dengan bangga nya memang aku lah menang, mana tak nye, dah aku rajin buat makan-makan kat hotel aku kan, sekali makan kene 450k, dapat 3 kepala dah berapa aku untung...muahahah tapi tak banyak, aku menang cuma ada 33 juta...

Ni duit masa tengah main

kalau lah monopoly nie harta betul...perg kaya siot, ahahah juling mata aku dengan duit jerk, nasib baik main dalam laptop, tue pun dah banyak merungut...eh before that, siapa pernah layan catur bestari? yang tue pun best juga owh, menjana minda, stratergi kene mantap..

jangan main-main, baru-baru nie ada lawan antara ipta, siap ada bantahan lagi bila pemenang di umumkan, siapa yang tahu kes tue, senyum senyum sendiri lah yer, aku malas nak masuk campur....


siapa nak lawan monopoly dengan aku???? ahahahahha gua la jutawan monopoly !!!

*******************************
FULL STOP

missblurry

8 ,000 yang sedang blur:

zacky786 said...

waaa ada ekk game monopoly version on9 .~~ cm menarik jerr...

misSbLurRy said...

zacky,

ade..uno game pun ada...syok..try la

amny said...

hahaha..da lme tinggal permainan ni..^^

misSbLurRy said...

amny,

layan jom...ahahahah....boleh bangkrap klo tak reti main

kindergartenlibrary said...

dulu sellu main benda ni .hahaha

qwerty said...

hahah jutawan muda!

misSbLurRy said...

nelly,

skrg mesti da tak main kan

misSbLurRy said...

digital kelok,

ahahah nak jadi rakan kongsi x?