Saturday, April 2

main masak masak

sejak dua menjak aku meniaga nie, (dah stop meniaga) aku rajin pula nak memasak, tapi benda simple je, gian wei nak main masak-masak, dulu kalau duduk rumah sewa, memang selalu je aku masak dengan roomate aku...

but since masuk UPM, duduk kolej dah jarang dan jujur memang aku dah tak memasak, adalah dekat 2 tahun dah, fuh!!! lama siot...

aku nie jenis kalau nak masak biar barang lengkap, kalau tak mood aku hilang bila tengok tak lengkap...tak best...tapi sebab dah gian aku lenjan je apa yang ada, sakit perut atau tak tue kemudian hari cerita...

so aku nak sajikan beberapa keping gambar yang aku main masak-masak, menggunakan rice cooker dan makan penuh dengan nikmat...

**********************************



spaghetti gila babeng pedas yang amat
 
tapi 4 manusia ini tetap setia menikmatinya

 sausage roll ( perniagaan aku)

cekodok bawang + ikan bilis

spaghetti bolognese 

nota masak-masak

1. maaf untuk warga kolej 13 terutama blog E dan G, aku masa boleh bau sampai atas, ahahah

2. aku fikir lepas nie nak masak ayam masak merah pula, weeee best best

3. hati-hati menggunakan cili brand puteri, memang gila puteri nie punya pedas...perg, leta sikit dah mengancam...

**************************
FULL STOP

missblurry

15 ,000 yang sedang blur:

qwerty said...

wah..rajinnye ko masak blurry! gune rice cooker lak tu..

Amiey White said...

teringat zaman dekat hostel , amiey pun masak guna rice cooker pastu time spocheck sorok dekat belakang tingkap , selamat tingkat 2 hahahaha

amny said...

bestnye masak ngn mmbe roomate..^^

misSbLurRy said...

digital kelok,

well...ahahahah.....aku mmg suka masak bila aku ada mood nak masak

misSbLurRy said...

amiey white,

naseb upm x penaha de spot check...ehehehe

misSbLurRy said...

amny,

yeah2 kemeriahan tue terselah

toyolkiut said...

masak kt asrama?
wah..
bkal jd kenangan terindah tu..
TK dulu masak megi curah air panas je..

misSbLurRy said...

toyolkiut,

nak survive katakan...tp nie ok jerk
ada lg dasyat bawah mini fridge kot

mykhalis said...

hehhe.. mmg kreatif..kalau masa Khalis kat UTM nie..mau kene buang hostel masak dalam dorm..wahahha

Ada apa dengan DARA

missgee said...

Gigih memasak ekk..
Makan mesti nikmat..
Apa lagi bila ramai2 :)

Prince said...

dtg melawat blog yg dikomen oleh nelly...:)
cantik blog nie..:)

kindergartenlibrary said...

rajinnya masak !

Madd said...

rajinye masak...
uhuhuhuhuh
bnyk la sajiannye...
uhuhuhuh

HiJaUnAgA said...

tambah gula je klu nak hilangkan rasa pedas tu, tapi efek die sama je...hehehhe

misSbLurRy said...

hijau naga,

tau xpe..effect sama jerk