Thursday, April 14

durian free

petang tadi lepas kelas, kawan aku ajak singgah ladang kat tempat aku belajar, niat nak pergi jenguk buah durian kot ada diorang kutip..boleh lah beli sikit kan,then masa sampai tue, tanye lah kat pakcik tue..

pakcik tue memang keje kat ladang tue, tanye-tanye dia kata tak ada pun musim buah durian, yang berbuanh sepokok dua jer,kecewa je hati, sebab masa masuk ladang nampak gak lag buah durian kat pokok tue...

last-last pakcik tue baji sebijik suruh rasa buah, agaknye kesiankan ktorang kot, mengidam buah durian...ahahah aku yang demam nie makan paling banyak, walaupun aku kurang minat durian, tapi durian yang dia hulur memang sedap..

langsung tak rasa durian, err maksud aku rasa durian dia tak kuat, rasa manis..eh tak la, tak reti nak define...yang pasti durian yang aku rasa nie, kalau dimakan dengan nasi yang panas then ikan kembung goreng panas-panas, letak kicap memang sodap giler....

arggg!!! nie yang aku nak balik rumah then suruh bapak den beli durian, dah lama tak makan macam gitu..hah pelik? tak la, sedap lah..cuba korang try, gerenti bertambah-tambah....wooo.....nak balik !!!

********************


durian pertama yang jadi mangsa aku

durian kedua pula

ubat yang aku dapat dari pusat kesihatan
kalau pergi swasta mau kene charge rm 100 nie

* Thanx kat pakcik ladang, bagi makan durian free, nanti musim rambutan saya datang lagi..eheheh

*************************************
FULL STOP

missblurry

3 ,000 yang sedang blur:

nelly said...

tetiba aku jadik lapar ! !aiseh ..sedap tu !!!!

azwa amani said...

amani teringin sangat nak makan durian

missgee said...

Rezeki..
Durian runtuh??? :p