Wednesday, November 24

gila mahal !!!

adik aku si taro ( bukan nama sebenar) nak lepak dengan kengkawan dia kat salah sebuah restaurant kegemaran aku juga di sekitar kelana jaya. 

disebabkan aku malas nak keluar , so aku pun order je la air neslo ais, bawak tapau balik rumah. tunggu punya tunggu...tetiba dapat message dari taro..

tet tet ( bunyi message masuk)

taro : eh blurry, kau nak neslo ais or panas??
blurry : sah-sah nak ice, topup jangan lupa !!

taro : ok, tunggu lagi 3 purnama
blurry : cesss....

kemudian aku tunggu lagi sambil main lappy, macam biasa aku layan game. dan tetiba dapat calling lagi dari taro ...grr ( apa lagi dia ni nak??)

taro : eh bukak pintu, kene kunci kat luar
blurry : padan muka kau!!

then aku terus je bukak pintu macam biasa, belum sempat lagi dia masuk, dia hulur air aku dan cakap...

taro : neslo ko rm 2.80 dowh
blurry : hah?? rm 2.80..bapak..jadah haram mahalnya

taro: itu la pasal...
blurry : dia salah kira ke apa?

terus aku masuk bilik sambil membebel, bapak la wei....mahal gila..setakat neslo je kot. before this aku beli rm 1.50 @ rm 1.80....tak kan jadi 2 kali ganda naik??

dia beli nescafe dengan milo kat nepal ke?sampai mahal sangat dia charge. nasi goreng biasa dia rm 3.80 pula...air lagi mahal dari makan...hadoi bangkrap la aku kalau macam gini. sudah lah restaurant sebelah itu pun pernah masuk metro hal yang sama....

aduyai, bukan malas nak buat tapi aku tak reti buat, mesti tak jadi, dari aku mebazir milo buat banyak kali baik terus beli, tapi bila beli jadi macam gini pula...haish....nasib badan la deme....



*****************************************************
NOTA NESLO :

1. rasa menyesal pun ada, tapi tak apa lah, next time aku lepak kedai tu beli air sky juice jerp.

2. aku suka order roti nan dia, masyuk....

*****************************************************
FULL STOP
missblurry

6 ,000 yang sedang blur:

zacky786 said...

g blk kdai mamak tu.. ~
bling air neslo kt die.. !! mgong air smpai rm2.80.. bangang apa cmtu...

missgee said...

Nasi goreng Rm3.80?..
Neslo Rm2.80..
Nasi goreng neslo = ?? rm.6.60 :P

awaniz said...

mungkin dia salah dengar kot air apa yang dibeli.. dia dengan "coppucino", tu harga macam minum kat starbuk..

Awaniz's Blog

misSbLurRy said...

zacky,

wah emo...ta[i memang btol kan..baik beli cool blog...pergg ngong...

missgee,

itu yang kata macam menyesal beli...memang x akan order air tue lg dah la lepas nie....

awaniz,

owh mcm gitu eh eja..ingatkan inggeris ada H...ahahah

btw, ade juga rasa macam cappuccino..takut dia benong neslo tue cappucino lak

Anonymous said...

tp betol doh neslo mmg mahal aritu saje2 je mamak tu kene maki ngan aku!

misSbLurRy said...

nadey,

rm 2.80?agak2 wei..slalu paling bengong pon rm2.00 aku kene...adeyh...semprit aku