Monday, December 20

malu besar beb!!!



di suatu petang yang damai di temani angin yang tersipu-sipu malu nak hembus kat muka aku yang agak macho nie....dengan gaya tersendiri, aku capai sekotak rokok berjenama gudang gula...

" tom....!!!..ooo tom.."

adus, kacau la mak aku nie, baru nak layan feeling...

" apa mak?? "

" eh kau pergi bank in kan duit opah kau nie..kang bising pulak dia..pergi sekarang, dah nak tutup bank ni.."

" ala mak nie...kacau la...baru nak berjiwang..."

"sudah..sudah,...kejadah jiwang-jiwang nya, dah gaya gay mak tengok kau nie.."

" ye la..ye la..."

" tom cruise ..tom cruise..nama nak mat salleh je..kulit kau tetap itam legam..isk.."

tanpa aku hiraukan mak aku, terus aku capai helmet arai buatan german..terjun dari tingkap terus menuju ke motor kesayangan...oh kapcai, kau lah buah hati ku,sayang...

set rambut --- belek-belek muka --- pakai helmet --- start enjin...

vrooom ...vroom...fuh!! penuh gaya lagaknya kau nie tom..tak padan dengan itam....tanpa buang masa aku terus berlayar menuju ke bankrap...

pandang kiri...pandang kanan....nampak cik timah anak cik sood...aku pon pon dia...tapi bolayan...

" jaga kau cik timah, satu hari aku ayat kaw2 sat punya, macamana aku mengayat si ella pujaan hati aku dulu..hi hi hi "

keluar dari kampung nampak signboard ke bandar junjanai...dengan bangga lagi riak, aku pecut selaju yang mungkin....lampu isyarat kaler merah -- stop motor -- free gear..

pandang kiri nampak ahso bagi ayam makan...pandang kanan nampak aney tebar roti canai, indahnya kampung aku...oh london!! kota raya yang indah lagi tidak sesak...aman dan damai...

lampu bertukar hijau -- masuk gear -- pecut motor sehingga tahap maut...masuk simpang pulai dan terus menuju ke bankrap...

ternampak pak polisi sedang jalan kan tugas beliau, turun motor dan kunci mangga depan dan belakang...hurm...nasib tak baik wahai merc, kau kene saman hari ini...ah pendulikan...

aku keluarkan syiling dan masukkan dalam meter...hurm..gerenti tak kena saman punya...hik hik hik, so pandai kau nie wahai tom...

masuk dalam bankrap, terus ambil no. tapi atuk kaunter yang chomel bak sinchan nie pandang aku semacam pula...oh, lupa..aku artis..senyum-senyum terus masuk dan duduk dengan bangga...

aku rasa pelik..kenapa semua orang pandang aku nie? nak bergambar ke?signature? ah lantak lah, aku tak buat salah,..tak sampai 5 minit...

" ting tong..1143 kaunter pertanyaan..."

hah..no aku naik...laju pula service hari ini, macam biasa aku ke kaunter dan jumpa kerani bank...

" hye sayang, hensem hari ni??"
 kata cik oakley kerani bankrap yang comel lagi seksi

" eh biasa lah..ni baru sikit..belum lagi kalau keluar town "

" eh..eh ada-ada je kamu nie"

selesai urusan aku, terus keluar tanpa buang masa,,,

ah!! mana pula motor aku nie....( pandang kiri dan kanan)

owh!! tu dia...lupa pulak aku...

terus jalan menuju di motor dan sambil tue jalan dengan penuh kekaveran..ade aweks sekolah yang duduk dekat motor aku...hihihi..sampai di motor...

alamak!!!!..cinabeng..siapa pula yang rembat helmet aku nie...alamak!! macamana aku nak balik...isk...baru je 5 minit masuk bankrap..takkan dah hilang...waduh..masalah betul lah..

dengan gaya segan..nak dan tak nak aku terpaksa tanye budak chomel persis ella chen....argg segan nya...

" dik dik....adik nampak tak helmet abang?? "

" helmet? hurm nampak.."

"betul nie...wah...terima kasih dik..adik nampak dekat mana?"

" yang warna hijau belang-belang merah kan?? buruk-buruk sikit ?"

" hah!! betul lah tue dik,mana yer??"

" tue..(sambil tunjuk) kat kepala abang tu apa dia?"

gulp!!![ o.O] [O.o] ..alamak...start engine -- naik motor -- terus blah ...

GILA LAGI MALU!!! DAMN!! macamana aku boleh terlupa nak bukak helmet nie????


**************************
FULL STOP

missblurry

14 ,000 yang sedang blur:

nub said...

gagagagaga.
mengong gak ang ni kadang2.bhahaha

nadiaDiella said...

Wakaka..
tom bongek..

misSbLurRy said...

nub,

eh biasa....karut nagrut bg je kat aku

misSbLurRy said...

nadia,

hye saya tom cruise

FaLiSha said...

hahaha...
lawak betol...
2 la cover macho sgt...
kn dh wt malu sndri...
hahahahhaaha

suichi said...

hahahaah~~~pernah berlaku kepadaku juga~~

misSbLurRy said...

falisha,

tue la psl kan....x psl2 aku kene pakai topeng lepas nie

misSbLurRy said...

suichi,

tebal brape inci muka ko?

cik grrr said...

hahaha..
nice helmet ijau belang2 merah..
patut la msuk bankrup semua pakat tonton ko kes tkot ko p gigit ank dorng sekali ngan makwe...

al-maklum ko berbelang, adk beradik nyamuk aedes, tp lgi bhya kes ko punyer merah n ijau, silau bro!

hahahaha..
i lyk dis n3..

y u y u Z u l a i k h a said...

hehheh.. miss... miss kena buat entry paling best pasal kontest yuyu la :P

misSbLurRy said...

cik grrr....

thanx beb....ahahah....berbelang itu cantek

misSbLurRy said...

yuyu,

ahahah salah paham la nie.....xpe la...kalau gitu

A.D.A.M. said...

Agak malu di situ. haha

misSbLurRy said...

adam,

tebal woooo